ett helt onödigt men bra inlägg från mig till dig

åh, jag såg precis första avsnittet av jane eyre. jag älskar filmatiseringar från sjutton och artonhundratalet. även början av nittonhundratalet. alla fina kläder, hur lätt man såg klasskillnaderna. hur präktig man skulle vara om man var rik och hur tyst man skulle vara om man var fattig. ja, ni fattar.
åh, nu sitter jag här med mina åh. jag kanske ska berätta varför jag alltid säger och skriver det. ni förstår säkert vid detta lag att jag är galen i sagan om ringen. att det faktiskt är där jag fått den konstiga vanan att alltid uttrycka mig så kanske är lite mer udda. minst två gånger om dagen tänker jag på när frodo åker ut över floden med den där fina båten han fick från lotlorien av galadriel och alverna. om hur han flyr från sina vänner och orcherna för att ensam möta sitt öde, att förstöra ringen. sedan stannar tiden upp och det pirrar lika mycket i magen varje gång jag tänker på det. sam kommer springande nerför backen, ska han hinna, koooom igen nu för tusan! han hinner. frodo åker iväg. "no sam, not this time" viskar han för sig själv, tar ett djupt andetag och paddlar längre från stranden. "frooooodoooo!". sam slänger sig ut i vattnet. det finns bara ett litet problem. sam kan inte simma. iddi. frodo skriker att han ska gå tillbaka och att han inte kan simma. orka bry sig tänker sam. så ser man honom (i slomotion) sjunka ner under vattenytan. och precis när man tror att det är försent tar en hand tag i sams och sekunden senare sitter sam bredvid frodo i båten. "I made a promise mr frodo, a promise!". så håller det på och så säger frodo ååh sam. fast mer som oh, ja ni förstår. det kan tyckas konstigt men se filmen och de andra en gång till och räkna hur många gånger frodo säger åh sam så ska ni se att det är många gånger. nåja, för att komma till saken. jag tycker att det är så fint och töntigt av dem att jag inte kan sluta tänka på det. det är så fint ju! men alltså de måste ha en thing för varandra, jag är nästan besviken om de inte har det. alltså den där rosa bara sabbar allt, hon är helt fel för sam. och frodo som är ensam, han kan inte se sig själv utan sam. jag tror han mår så dåligt av att se sam och rosa tillsammans att han åker iväg med alverna pga. det. okej, kanske inte.
men ja, jag tycker att det är så fint och jag fnissar varje gång jag tänker på det att jag bara måste säga åh några gånger om dagen. och nu kommer ni alltid att tänka på mig om ni någon gång får för er att säga åh eller hör någon annan säga det. tänk på frodo och sam, och mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0