Att känna sig äldre än vad man egentligen är

Gårdagen var fin. Morrissey spelades för mig och det var dans, dans, dans! Men kroppen mår inte super idag och jag fick sticka hem vid två tiden igår. Jag hade sån himla magknipp. Jag ville bara lägga mig på dansgolvet och kvida, men ja, jag stack och köpte kebab som jag käkade påvägen hem. Ja va fan var det med vädret igår? Massa slask, hagel, storm, you name it.
Idag är det jobb som står på menyn, sen ska jag titta film och kanske knapra på lite godis. Nästa helg får fan bli en alkoholfri helg. Det känns bra att man börjar jobba tidigt på lördagen så man inte kan gå ut under fredagen. Nej jag börjar känna av det i kroppen min. Att vara sjuk och gå ut när man håller på att tillfriskna är inte att rekomendera. Min hals gör ont, ont ont idag och jag kan knappt prata för tillfället.
Jag måste ha mat. Sedan blir det en jobbfri dag imorgon, det känns skönt. För det finns inget bättre än söndagar. Att bara strosa omkring här hemma, kolla en film eller två, läsa lite skvallertidningar eller en bok och bara mysa till tusen. Det är först på senare tid jag börjat uppskatta den dagen, förr betydde söndagar ångest inför måndagen men det funkar inte i längden.

Nu sitter mamma och pratar med Viveka i telefon. Dom har beställt lite boende i Thailand.
Ta det här stället där poolen är super och deras rum är bara ja, nästan kungligt! Det går loss på 250 kr/natt. Det är sjukt billigt. Jag förstår inte. Snacka om att jag är avundsjuk. Snacka om att hon måste köpa hem saker till mig!

image465

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0