lördag!

Jag har iaf en ostbulle och en cola light lime, äntligen!
Idag hade jag tänkt fixa och trixa lite här hemma. Rensa ut en massa tidningar och så, de är så många just nu att jag inte har någon aning om var jag ska göra av dem. Vill ni ha några så säg till! Finns lite till er alla =) Annars slänger jag dem!
Hade även tänkt skriva mitt arbete om anorexi så det blir färdigt idag men jag får nog ta och läsa på lite mer innan jag startar. Matten orkar jag icke. Får ta det i veckan. Annars blir det diska, städa lite och kanske bjuda över morfar på lite fika. Jag har köpt daimtårta för hans skull! Snäll jag är va?! =)
Jag förstår inte varför jag får sådana städryck när mamma är borta, alltid! När hon väl är hemma är jag latare, tråkigt nog. Måste bättra på mig där. Men fint ska det vara när hon kommer hem! Bara 13 dagar kvar ^^ Sjukt mycket! Jag tror jag ska ringa mina kusiner som jag alltid gör när mamma är borta och försöka muta dem med en film eller två och lite godis. Jag blir så sällskapssjuk när hon är iväg. Vad är då bättre än att umgås med nära och kära? =)

Det hade varit fint att åka över till köpenhamn idag och ha en massa pengar att slösa, gå på julmarknaden och bara vara. Men det känns lite för långt borta, dels med julen och dels med köpenhamn. Sen har jag bara 200 kr kvar av mammas pengar (köpte ju harry potter boken) men på måndag blir det löning =) Har ingen aning om vad den hamnar på. Vet bara att jag ska lägga undan 2500 kr =/ Äh! Sen att min chef ska skatta 30% när han kan skatta 8%. Så jäkla onödigt. Det är sjukt mycket mer så jag hamnar kanske inte på mycket över min ressumma. Nåja, studiebidraget snart! Sen skiter jag i att köpa vinterjacka eftersom det är lika med dyrt, jobbigt och svårt att hitta. Jag kan ha min tre år gamla jacka som är ful som stryk men underbart varm och skön. Får funka! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0