fredag

Idag kommer inte mamma hem från jobbet. Hon sticker direkt till en vännina i Bara. And I´m stuck here.
Jag känner mig sjuk eller något. Kan inte gå ut ikväll pga. jobbet och jag sitter fortfarande i myskläder. Detta känns inte bra. Nästa vecka ska jag ta tag i mitt liv. Men innan dess ska jag nog ta och gå ner till Konsum för att hämta en metro, köpa en ostbulle och kanske lite läsk och gottis till ikväll. Man orkar ju inte ta sig ner dit två gånger under en dag. Det är deprimerande! Jag får se om jag ens orkar ta mig ner dit. Ska också ringa mamma och fråga om hon jag bjussa på gottis, läsk och kina hämtmat till ikväll. Jag är ju trots allt ensam. Jag hade bjudit in Viktor till en filmkväll om han inte hade haft så jäkla dålig filmsmak. Nej. Den enda som nästan är i min liga när det gäller filmer är Jesper, och han är inte ens hemma =/
Jag tror jag ska leta upp "Dagboken", kanske.


Hm, jag kanske ska ta och börja med bioteknikarbetet bara för att liksom. Få det klart. Jag ska kolla upp ett fall som har kunnat lösas mha DNA-analys. Ganska häftigt faktiskt. Jag tänkte ta typ mordet på Anna Lindh eller han äckliga plastikkirurgen men så kom jag på att min lärare redan haft lite genomgångar med dem. Vafaan. Roliga snubbar det finns kvar i Sverige då? Inte illa menat, jag menar intressanta fall som finns kvar då. Jag vill ha något riktigt läskigt! Typ nåt med en seriemördare i USA som blev dömd att dö i elektriska stolen för att sedan 2 minuter efter avrättningen få fram DNA-analyser som man precis fått in och bedömma att man dömt mannen till något han inte gjort. Jag lovar er, det har hänt! Okej, kanske inte två minuter efter avrättningen men ändå.
Jag funderar på att ta en snubbe som blev dömd till livstids fängelse och då menar jag inte 12 år som det betyder i Sverige. Utan LIVSTIDS i USA. Efter 37 år eller så fick man fram nya bevis. Det var inte han som mördat. Han var helt oskyldig. Hur fan kan man gå vidare med sitt liv efter 37 år? Hur fan kan någon göra nåt sånt. Usch, sånt mår man helt dåligt av. Samma som FNs förra generalsekreterare Kofi Annan när han fick sitta inne i en massa år.
Usch. Jaa han hade jag velat skriva om, men det handlar ju inte om DNA-analyser.

Ostbulle?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0