iiisande

Idag var det historiaprov som väntade. Sista lektionen. Från 14.15. Jag och Viktor hade tänkt skolka hela dagen för att plugga men inte ens det orkade vi. När jag sa att jag skulle upp tidigt imorse så höll jag det faktiskt. Eller ja, en halvtimme senare men ändå. Gick upp halv sex och pluggade till sex. Sedan var det dags att hoppa in i duschen och ta en sån där riktigt varm och skön dusch. VAD HÄNDER?! Jooo när jag står med balsam i håret börjar plötsligt vattnet bli kallare. Skruvar på högsta värmen men inget händer. Det blir bara kallare och kallare. Får sådär smått panik, funderar på att skrika på mamma men vad hjälper det? Det slutar med att jag efter fem minuters onödigt morgontänkande som lett till ännu kallare vatten (ja jag glömde stänga av kranen) helt enkelt får skölja ur balsamet ur mitt hår. Det var topp tio det värsta jag gjort. Okej, lite överdrivet men fyfyfy! Aldrig skakat så mycket! Försökte få upp värmen genom att hoppa in i mammas säng och ligga där i sisådär fem minuter med två täcken så att jag kunde sticka vidare och plugga sen. Mamma väcker mig halv åtta och säger att jag blir försenad till skolan om jag inte skyndar mig. Fuck. Men ändå inte. Jag tror det var värt det för den timmen av sömn hade jag kunnat döda för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0