psykoanalys eller behaviorism?

Eftersom jag var sjukt trött innan idag och verkligen inte ville ta en powernap utan plugga så körde jag på cola light lime. Fy tusan vad det hjälper just nu! Jag fick en energikick precis och ja, resten är historia.
Jag har faktiskt pluggat en del nu. Jag kanske inte behöver ställa klockan på tidigt. Eller förmodligen. Jag ska fan sätta detta provet! Satt och diskuterade för och nackdelar med Freuds teorier och sedan jämförde vi dem med behaviorismen. Det funkar lite bättre så istället för att bara läsa hela tiden. Men ah vad jag inte får in Eriksons åtta åldrar! Tillit kontra misstro och blablabla. Det är orden jag inte kan få fatt i. Har suttit en halvtimme nu och försökt men det är nog som mamma säger. Jag får se imorgon, då har det förmodligen kommit in. Det är inte svåra ord men det går bara inte. Istället kan jag Freuds aadolescensen och sånt. Varför? Jo för jag har blivit besatt av hans teorier. Haha. Nej men det där med hans riktiga sex teorier är lite för mycket. Att spädbarn ska känna lustkänslor när de blir ammade är bara sjukt. Men vad vet jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0