marko polo

Sen jag såg Marko Polo båten idag i Annas blogg kan jag inte sluta tänka på den där resan. Hur vi åkte buss från hvar stad tidigt på morgonen för att hinna med båten till dubrovnik. Hur vi kånkade på våra stora resväskor i värmen och bara ville svalka oss i det underbara vattnet vid klippstranden. Snyggisarna som satt på båten som Anna glodde på. Jag som var lost och bara tänkte på mig själv och om någon skulle sno min resväska (det hände nästan på brac för en av våra svenska vänner). Hur vi kom fram till hamnen och jag höll på att släpa med Anna på fel båt fast hon hejdade mig i sista sekunden. Kunde du inte gjort det första kvällen i Split med då vi kom hem nio på morgonen, hih. Hur vi satte oss med alla andra backpackers och väntade medan vi åt svenska knäckebröd från konzum med ost som smält. Hur gott det var med frukost för en gångs skull, eller blev det många av dem? Hur vi kivades innan vi gick på båten om vem som skulle bära den återstående frukosten vilket resulterade i att vi slängde den. Jäklar vad dumt med tanke på att vi satt på båten i 7 timmar. Hur vi hamnade vid australienarna och Anna inte kunde få någon sömn för att hon hela tiden spanade in dem och störde sig på mig som somnade direkt och bara var vaken sisådär 1 timme. Hur hungriga vi var. Hur mycket jag störde mig på de gamla australienarna som hade en stor jävla luftmadrass och log mot mig och pekade på stället där de hade sina fötter att jag kunde sova där. Hur jäkla härligt det var att sova på golvet!
Jag vet inte varför jag skrev detta, eller jo. Nu kanske jag slutar tänka på det. Men jag ville skriva av mig och jag vet att det blev sådär konstigt och underligt men det gör detsamma.
Här har ni båten!

image225

image226

p.s. SER NI LUFTMADRASSEN SOM AUSSIE KILLARNA LIGGER PÅ?
Charlotte får fan kånka på en sån nästa år när det är vår tur, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0