times they are changin´

När jag ändå är igång kan jag berätta om filmen jag såg i förrgår. Fy fan. Jag fick ta paus efter paus för att klara av den. Ville inte se den men samtidigt hatar jag att stänga av filmer mitt i. Det går bara inte.
Hur som helst så såg jag "Mysterious skin" som handlar om två killar som i åttaårs-åldern blir antastade av deras coach i baseball. Så jäkla hemskt. Den ena har lyckats förtränga det och tror att han blivit bortförd av en alien och att det inte alls hänt. Det går såklart långsamt men säkert upp för honom att så inte är fallet.
Den andra killen fick det värst. Han blev prostituerad och jobbade som det under hela filmens gång. Man fick se dem växa upp och framförallt den senare killen. Hur det alltid inte gick så bra för honom. Äckliga gamla gubbar som njöt av honom och hur han blev slagen gul och blå vissa gånger. Så jäkla hemskt. Har aldrig riktigt klarat av sådanna filmer och när jag efter några minuter förstod att det faktiskt var en utav dem. När det handlar om barn och äckliga pedofiler som utnyttjar dem så kunde jag inte förmå mig att stänga av filmen. Den har trots allt ett viktigt budskap. Man måste hålla uppsikt och få väck sånt där jävla skit. Okej, filmen utspelar sig på 80-talet fram till början av 90-talet och sånt var vanligare då men det är än inte borta. Nej verkligen inte. Man blir så ledsen av det. Att prostitution är lagligt i Holland, hur sjukt är inte det?! Vi lever på 2000-talet!

image262

Mysterious skin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0