TISDAG!

Denna dagen började fan inte bra. Inte alls bra.
Det regnade och jag hade bara femton minuter att ta mig till skolan. Sprang ut för att hämta min cykel och såklart hade någon snott den. Min fina, fina monark! Ringde mamma och hon blev sur för att jag alltid ställer den utomhus istället för nere i källaren. Fick ta bussen till skolan. Kom femton minuter för sent och humöret var inte direkt på topp..
Viktor är jobbig med projektarbetet och jag fick små dampanfall av ingen anledning. Förlåt Viktor. Det är inte bra att ha en kusin som alltid blir måltavla för mina pms-besvär och korkade misstag som att låta cykeln stå ute så att någon kan sno den.
Hela dagen satt jag och beklagade mig och försökte klura på vad en ny cykel kan kosta. Typ jaja då är hela min lön som jag inte ens påbörjat med att jobba ihop slut. Fy tusan.

Men under svensk-lektionen fick jag en uppenbarelse!
Medan Maria Green och alla i klassen minus Linn och Viktor (i klassen) som numera alltid sitter ihop på lektionerna jobbade med dikter så drömde vi oss bort. Jag klurade och klurade på cykeln och helt plötsligt gick det upp för mig!
DEN STOD JU UTANFÖR ICA AFFÄREN!

Kommentarer
Postat av: kim

jag älskar sådana uppenbarelser. vi delar samma minne

2007-09-25 @ 22:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0