dreaming of another place

kollade på när&fjärran ikväll. det var ett sånt där väldigt charterinriktat program denna gång. turkiet och side. jag fick bara ett sånt där sug efter charter. det var ändå 3 år sedan i sommar. för just 3 år sedan åkte jag och mamma vid denna tid till egypten där vi körde sån där all inclusive precis som man hade i programmet ikväll. njaa vi kunde ju konstatera att det räckte med en gång. barnfamiljer och vattengympa är det för mycket av. otroligt härlig resa med dykning och pyramider men all inclusive är för mycket av det goda =)

men iaf, för tre år sedan åkte vi nån månad efter egypten till just turkiet. den gången på vanlig charter. och till alanya, inte side som i programmet. och det är nog min bästa charterresa. jag hade precis kommit hem från oslo och fredrikstad så jag var väldigt glad över att träffa mamma. och bortskämd som jag var hade jag tjatat om en resa utomlands innan norge (ville dyka, det året fick jag mitt certifikat) men såklart var det inte aktuellt. jag menar, det året hade jag fått egypten och en resa till norge. men ja, så kom jag hem. kommer ihåg att jag kom på kvällen med bussen som hade tagit alldeles för lång tid. ska inte gå in på det men det var så härligt att träffa mamma. tänk, hade varit utomlands ensam för första gången och hade så mycket känslor och tankar kring allt! träffat min syster helt ensam och mina kära kusiner, farmor och besten. det var så stort och härligt men jobbigt på samma gång.. så kommer jag och ser mamma. det finns ingen bättre känsla än att återse henne efter en resa. har ju fått vara med om det några gånger nu. iaf, så är det första hon säger när hon kramar mig länge att vi ska till turkiet. linn, det är bara att fixa tvätten och prata igenom allt det senaste nu under två dagar för sen sticker vi. jag älskar när allt bara händer. sådär spontant liksom. det är en sån härlig känsla. och då blir allt så mycket bättre.

för fy vad resan blev fin. det var riktigt mycket charter men åh vad jag älskar det. svennelinn ;D
det är en del av hela grejen. man vilar ut riktigt mycket (behövde det efter norge) och bara är. precis det är jag ute efter nu. vill så gärna. den resan bestod av frukostbuffé (såklart), slapp vid poolen, sova middag, åka ner till stranden, dyka, ut på kvällarna och pruta till sig turistsaker och äta en god middag. haha. nej men oj vad man fick ett sug efter det nu. resa med mamma. det vill jag. men japp efter studenten är man mycket mer flexibel så vi får väl se till att fixa det. kommer kanske iår, kanske nästa. det blir ju tågluff iaf =)

måste bara fylla ut inlägget med lite härliga bilder jag hittat på apollos hemsida. älskar cleopatrastranden! och havet. fast det är minst 40 grader i luften och typ lika varmt i vattnet så man blir knappt avkyld. minns att jag hade våtdräkt och när jag kom upp från dyket torkade den direkt. freaky. det är varmt där men vi älskar det va?!

image707

    

Kommentarer
Postat av: kim

fuck att jag missade det, har ju varit i side!

2008-04-16 @ 22:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0