releasedatum för THE HOBBIT!

japp för så ser dagen ut. så himla mycket biologi. har pluggat nån timme nu och det känns väl som att man kommit en bit på vägen. men är låångt ifrån. så jag pausar lite för ofta med att se nåt avsnitt av the office.

åh åh ååååh!
det är nu bestämt! the hobbit kommer att bli till en film! peter jackson ska inte regissera men producera. det blir nog Guillermo Del Toro som regisserar men efter att ha sett pans labyrint är jag positiv till det! jag hoppas att ryktena stämmer om att ian mckellen ska vara med igen (gandalf). andy serkins kommer nog lätt att spela gollum igen, det tvivlar jag inte en sekund på. åååh vad underbart! nu blev jag lite glad! men ja. ni kanske inte har koll på vad det är för nån film. alltså det är en föregångare till sagan om ringen som tolkien skrev. den handlar om bilbo. hur gandalf puttade ut honom från hans hem och fick iväg honom på en massa resor! hur han tog ringen från gollum och ja, cirka 70 år före sagan om ringen med frodo och alla dom då alltså.
filmen beräknas ha biopremiär december 2010 så jag antar att rollistan och inspelningen börjar när som helst. jag hoppas att det blir super men man kan nog inte annat än att förvänta sig det när ian mckellen är med (min favorit).

image711


image712

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0