your son is gone

jag satte mig inte alls för att kolla film.
jag har istället läst en del av historian och gjort en massa uppgifter till imorgon. eftersom jag inte var på historian förra veckan kom detta papper med text som en chock.
fick en text om en del av förintelsen. om hur tyskar tvingades utplåna en hel by på judar på en dag. hur judarna ser sina familjer dödas och hur poliserna som dödade dem inte hade någon aning om att det skulle bli så blodigt. hur fega de var som utförde det och många gånger sköt på fel sätt så att judarna fick lida. klart man vet om att det har hänt men det slog en ändå riktigt. eller det gör det alltid när jag läser en text eller ser en film om förintelsen. just den här texten var ett utdrag av boken helt vanliga män - reservpolisbataljon 101 och den slutliga lösningen i Polen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0