just saying

hade jag fått göra exakt vad jag ville på projektarbetet hade jag förutom att skriva om valar startat en blogg, gjort megareklam för den och skrivit en massa trams som alla gillar och fått en massa sponsorer. för pengarna hade jag byggt vattenbrunnar i något land i afrika. eller något annat bra som att skaffa en massa fadderbarn eller skänkt pengarna till vacciner så att fler klarar sig. det hade varit ett fint arbete. förr tänkte jag faktiskt på att starta ett projektarbete där jag skulle luska runt om hur mycket som faktiskt går till drabbade länder och inte till en massa onödigt inom t.ex. rädda barnen, röda korset, unicef för att nämna några. det är ofta det snackas om vad pengarna kunde gått till. istället blir det många gånger skyhöga löner till högt uppsatta personer inom organisationen. det känns fel. vad tycker ni? 
att jobba för t.ex röda korset gratis här nere är en väldigt fin sak man borde uppskatta mer, eller att sända en peng hit och dit till drabbade länder. att skolor faktiskt samlar ihop en massa kläder är riktigt bra. jag måste bättra mig där. mer med pengakri 



kändisar med i videon, kanske inte världens bästa men den var kort och budskapet bra.
se den. do it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0