n00b

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
eh, ja. ni vet nog
annars spydde jag för första gången av en fylla, lite tragiskt faktiskt. av mousserande vin eller champagne och jag var mest okontaktbar. hade varit coolare att säga att man aldrig spytt faktiskt.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
jag ger inga efter den gången då jag lovade mig själv att jag skulle börja vissla och jonglera

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
min kusin lina, ändå vän med =)

4. Dog någon som stod dig nära?
nej :D

5.Vilka länder besökte du?
Kroatien, danmark, (stannade i bosnien för att köpa frulle)

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
mer dykning, sol, värme, ännu fler vänner och ja, resor

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
7/7, 21/7, 27/7, juli helt enkelt

8. Vad var din största framgång 2007?
att få helgjobb på ica 100 m från mig (chefen älskar mig)

9. Största misstaget?
7/7

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
förkylningar, annars ett skärsår vid handleden som jag fick efter en galen natt i split när jag skulle kissa och gick ner bland vassa stenar, oops. det tog några månader innan såret eller ärret var helt borta. jag är klumpig.

11. Bästa köpet?
min skinnjacka

12. Vad spenderade du mest pengar på?
skinnjackan, resan till kroatien som blev typ 8000 kr, ändå värt det

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
ja, att få resa iväg från äckliga sverige

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
asså det är jobbigt att säga det men fan vad umbrella ekar i huvudet. har någon låt spelats så mycket någon gång?
annars the fratellis - chelsea dagger

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ända sedan starten under 3an har jag typ mått skit mer eller mindre men det har såklart funnits ljuspunkter där med. jag tror att mitt bästa år hittills måste vara 2005 då jag åkte till egypten och fick dyka, åkte till norge och träffade min syster helt ensam och sedan en spontantripp till turkiet med mamma där jag fick dyka och njuta av 45 graders värme. resor är livet! sedan kickade gymnasiet igång och jag fick nya vänner och vi hade superkul i ettan. inte alls lika jobbigt som nu.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
lagt ner mer tid på skolan, tränat, rest

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
tyckt synd om mig själv

18. Hur tillbringade du julen?
med mamma, morfar, moster beggy med barn

19. Blev du kär i år?
nä jag vet inte riktigt. jag tror jag blev lite förälskad

20. Favoritprogram på TV?
greys anatomy helt klart i februari eller vad det var då denny och lizzie blev kära. jag tror aldrig jag bölat så mycket för någon handling som inte handlade om verkligheten som när denny dog och lizzie blev helt förkrossad.

21. Bästa boken du läste i år?
ååååh det kan ha varit dan browns da vinci koden men jag tror ändå att det får bli den engelska versionen av mystic river. fyfaan vad den var spännande och underbar! när jag tänker efter läste jag da vinci koden förra året men änglar och demoner detta året, ändå en besvikelse.

22. Största musikaliska upptäckten?
kaiser chiefs

24. Något du önskade dig och fick?
ja

25. Något du önskade dig men inte fick?
ja på samma fråga som innan

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
fyllde myndig, stack till skolan och var på toppenhumör, firade på mc donalds med marco, tim, lasse och theo. det var sjukt fint väder som alltid och ja, det var en fin dag! sedan åt jag gott med mamma

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
haha ja massor
det är ändå en sorts dagbok det här och mina vänner läser det så jag kan väl yttra mig lite smått
- att min pappa hade hört av sig på riktigt och inte när det gäller fel saker som ett bidrag som han fuskat med alla åren. inte för att han hörde av sig på ett bra sätt nu när han väl gjorde det
- att jag hade fått träffa min kusin kim andré när han befann sig i malmö och jag i kroatien
- att min syster hade brytt sig mer
- att jag hade fått till ett superdyk
- att jag hade visat mer intresse för vännerna och de för mig
sen massa mer men jag orkar inte skriva det

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
mest skabbig i skolan då jag inte bryr mig ett smack. mest skabbig annars också faktiskt om jag tänker efter

29. Vad fick dig att må bra?
resa, MAMMA, att hafdís hälsade på, min fina artonårsfest

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
christian bale

31. Vem saknade du?
tine, hafdís, charlotte,

32. Den bästa nya människan du träffade?
hafdís

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0