red light district

sager bara sjuuukt

amsterdam ar sjukt harligt!
eller vi befinner oss i en stad som heter sust dar min morbror och hans familj bor. allt ar frid och frojd. igar var vi pa ett pannkakshus och jag kande mig som ungarna jag umgas med, haha. varsta sagohuset! men dumma jag glommer att fota saforlaaat!
annars har vi varit i amsterdam hela dagen. var pa van gogh museet och sen kakade vi gott i stan. alla stack hem forutom jag och mamma. varfor?? jo, red light distrct saklart! det var nagot av det sjukaste jag sett! klockan var halv fem (mamma vagade inte sig dit i morker) och anda sa mycket folk och sa javla stort! jag trodde att det handlade om en liten gata med lite prostitution men det ar fan stort som fan! ett helt javla kvarter!! det ar over en kanal och fullt av gangar in! det ar sa sjuuuukt stort och langt ifran vad man ar van vid! och det ar cofeeshops overallt! har nog gatt forbi en 50 eller 100 knarkcafeer an sa lange! wow sager jag bara! gapade hela tiden. men ja, det ar tragiskt med allt folk och flickorna som star i fonstret och forsoker salja sig. att det ar lagligt! waah kan fortfarande inte fatta det! imorgon ska vi in till utrecht och det ska vara en finfin miniatyrtad av amsterdam. aah ja amsterdam! alla kanaler och hus, det ar underbart! kallt men underbart!
och nej, jag har inte fotat kring red light district. det kanns lite fel.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0