wes anderson när han är som bäst

just nu är jag så himla såld på wes anderson och hans filmer. darjeeling limited är så mysig och fin. 3 bröder som ger sig ut på en spirituell resa till indien. de har aldrig haft en särskilt bra kontakt men nu tar de tag i varandra efter att den ena brodern haft en nära döden upplevelse. det hela går mest ut på ingenting men ändå så mycket. precis som wes anderson gör sina andra filmer. och ofta med samma skådespelare dessutom.
det är fina och udda miljöer och personer som man får se och man vill bara vara med i filmerna!

image685
the darjeeling limited
min favorit

image686
margot i the royal tenenbaums
(ingen har väl missat niotillfem som älskar den filmen)
den är bra och fin men den förstnämnda ännu bättre!

image687
the royal tenenbaums

image688
man måste älska life aquatic!

image689
jag älskar bill murray efter hans medverkan i lost in translation. man ser honom som den riktiga huvudrollsinnehavaren i life aquatic där han och hans besättning ska ge igen på en haj som har ätit upp en nära vän till honom. den är fin och väldigt bra! en massa vatten och skojiga fiskar, verkliga som inte.
vi borde alla se den här hemma någon gång!
bill murray är precis som angelica huston och owen wilson med i alla de tre filmerna.

ha ett wes anderson maraton här eller något för fy vad den regissören är skicklig! jag längtar till hans nästa film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0