no country for old men

jag såg en helt fantastisk film igår!
bröderna coen var igång igen och regisserade och det var genialt!
hela alltet var helt underbart! handlingen, scriptan, skådespelarna, platsen, allt!
jag älskar att få se sådana filmer då man bara blir wah wow wooow! det ger mig en kick.

igår blev det "no country for old men"
oh my vad den var bra!
tänk er! öken i texas, mitt ute i ingenstans! en jägare kommer fram till en plats där det finns lik överallt, hundar som människor och övergivna bilar. jägaren kommer över en väska full med miljontals pengar och bestämmer sig för att ta dem. självklart får han en lönnmördare efter sig i form av den skickliga skådespelaren javier bardem (oscar bästa manliga biroll) men jägaren ger sig inte. det blir krig i form av häftiga vapen, nervkittlande gömställen och läskiga amerikanska hotellrum som man bara tänker "psycho" på. ja, ni har kanske inte sett den filmen. men det är något med de där motellrummen mitt ute i ingenstans i usa. freaky. hur som. det låter väldigt förutsägbart osv och det kan jag väl hålla med om. man tänker har man inte sett detta förr? nej! visst, det märks att det är bröderna coen som gjort filmen men ååh den är så skicklig och underbar! jag ryser när jag tänker på den! allt klickar perfekt. den är en femma. utan tvekan. ser jag den igen kommer jag säkerligen att hitta något annat klurigt som jag inte såg första gången.
så gillar ni film så borde ni se den!

image741

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0